BIO. FILM. TV.

Nyheter från film- och TV-världen.

Tom Hiddleston ersätter Benedict Cumberbatch i 'Crimson Peak'

Publicerad 2013-09-06 20:54:00 i Film,

En av filmerna jag länge har längtat efter, Guillermo del Toros Crimson Peak, har nu gått igenom många ändringar innan inspelningen ens startat och jag är inte säker på att jag längtar riktigt lika mycket längre. Först var filmen - en gammaldags skräckhistoria i modern tappning - planerad med en fantastisk rollista bestående av Emma Stone (en av mina favoriter), Benedict Cumberbatch (kommer bli stor), Jessica Chastain (alltid bra) och Charlie Hunnam (kolla in Sons of Anarchy). Att filmen regisseras av Guillermo del Toro som ligger bakom Pans Labyrint och Pacific Rim är ju även det ett stort plus. Men nu faller den ena skådespelaren efter den andra ur rollistan. Först lämnade Stone filmen och ersattes av Mia Wasikowska, som visserligen är bra men är ingen Emma Stone, och nu har alltså Cumberbatch och beslutat sig för att lämna. Även om jag är ett fan av Tom Hiddleston (Loke i Thor) som alltid levererar, så får alla avhoppen mig att undra om det bara handlar om att det inte passar i deras schema? Låt oss hoppas det, och att ingen mer lämnar (det ännu lovande) projektet. Crimson Peak börjar inspelningarna i januari nästa år och förväntas ha premiär 2015.
 
Källa: Coming Soon

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv